آخرین اخبار فرش دستباف

آموزش بافت فرش و قالی به صورت ویدیو و آنلاین و رایگان

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

14ایده کادو تولد برای دختر 20 ساله

خرید کادو تولد برای دختر 20 ساله می تواند برای برخی از پدر مادر ها کمی سخت باشد.در واقع دختران در این سن بیشتر درگیر احساسات شده و به همین دلیل انتخاب یک هدیه مناسب برای آن ها می تواند کار را برای بسیاری از والدین سخت کند.
به یاد داشته باشید هدیه لزوما نباید یک کادو گران قیمت باشد. هرچند در این سن خانم ها دوست دارند کادو های گران قیمت و با ارزش مادی بالا دریافت کنند.
همراه ما باشید تا 14 مورد از بهترین ایده ها برای کادو تولد برای دختر 20 ساله را برای شما شرح دهیم

هدفون یا هدست
هدفون برای هدیه به دختر 20 ساله

هدفن و هندزوری می تواند یک انتخاب عالی باشد. موسیقی یک از نیاز های اساسی هر انسان است. موسیقی غذای روح است و به همین دلیل در جوانان می تواند موئر باشد.
در خرید هندزروی سعی کنید یک محصول با کیفیت انتخاب کنید تا مدت زمان بیشتری کارکند.
هدفون ها در مدل های مختلف قیمت های متفاوت دارند. اما زیبایی و رنگ این هدیه نسبت به کیفیت آن می تواند برای دختران جوان اهمیت بیشتری داشته باشد.
موسیقی اعتیاد آور است و می تواند در استفاده بیش از حد مضر باشد. تحقیقات نشان داده است هدفون های بی سیم ساعات بیشتری استفاده می شوند.
بنابراین پیشنهاد ما به شما خرید هدفون یا هندزوری های سیم دار می باشد.

کتاب یا رمان عاشقانه
کتاب یا رمان عاشقانه برای کادو تولد
Valentines day concept. Heart of the book. Greeting cards.

کتاب بهترین دوست انسان است.شعاری که همه می دانیم و دلیلی برای انکار آن نداریم.
دختران در سن 20 سال معمولا وارد رابطه های احساسی می شوند و از این روز بهتر است کتاب های عاشقانه را دوست داشته باشند.
البته کتاب های آموزنده نیز عالی اما رمان های عاشقانه طرفداران بیشتری دارد.
برای انتخاب کتاب کافی است سری به سایت های معروف بزنید.
دیجی کالا و فیدیبو می تواند اطلاعات کامل تری از هر کتاب به شما ارائه کنند. همچنین می توانید برای انتخاب بهتر از خلاصه آن ها در قالب pdf نیز مطالعه کنید.
یکی از کتاب های زیبا و پرفروشی که می توانید تهیه کنید، کتاب دختر بخت می باشد.
تصویر این کتاب را مشاهده کنید…

کاور یا قاب موبایل
کاور یا قاب موبایل برای هدیه

اهمیت گوشی در زندگی روزمره ما و استفاده بیش از حد از آن باعث شده بیش از حد به ظاهر و زیبایی آن اهمیت دهیم.
بسیاری از جوانان به خصوص دختران در رده سنی 18 الی 24 ماهانه بیش از 2 قاب گوشی تعویض می کنند.
پس می توان گفت خرید چنین هدیه ای می تواند خوشحال کننده باشد.
یک نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ، تنوع در این کاور ها بیش از تصور ما زیاد است و همین باعث می شود انتخاب بهترین گزینه سخت باشد.
در این هنگام شما باید به سلیقه دخترتان آشنا باشید قطعا این مورد می تواند به شما کمک کند. خواهران معولا می توانند بهترین تصمیم را در خرید کادو برای یکدیگر بگیرند.

جاکلیدی یک کادو تولد ناشناخته
جاکلیدی مناسب کادو و هدیه
جاکلیدی

در ابتدای مقاله اشاره کردیم هدیه لزوما نباید گران قیمت باشد. جاکلیدی های زیبا می توانند یک هدیه مناسب طلقی شوند.
اولین قانون در هدیه دادن این است که : هدیه ای بدهید تا برای سال های سال ماندگار باشد و همیشه شما را به خاطر بیاورد.
یکی از نقاط قوت این محصول تنوع بالا و بروز آن است.
حتما شنده اید یکی از اصلی ترین دغدغه های دختران شباهت با دیگران است. می توان گفت در این محصول هیچ تکرار و شباهتی با دیگران نخواهید داشت.
با این وجود بسیاری از اقایان چنین کادویی تهیه نمی کنند، ما نیز پیشنهاد می کنیم فقط برای دوست یا خواهر خود چنین کادویی تهیه کنید.

ست مانیکور
ست مانیکور زنانه کادو تولد برای دختر 20 ساله 

آرایش و زیبایی که برای همه ی دختران یک مرحله حذف نشدنی است و ما نیز در ادامه به آن می پردازیم ، یک فرصت فوق العاده برای هدیه دادن فراهم کرده است.
شما می تواند به ست های مانیکور به عنوان هدیه نگاه کنید. قطعا چنین کادویی برای 99 درصد از دختران به ویژه دختران 20 سال خوشحال کننده خواهد بود.
البته توجه کنید طرف مقابل قبلا این ست را تهیه نکرده باشد.
ست مانیکور شامل : قیچی ، ناخن گیر ، سوهان ناخن ، تمیز کننده زیر ناخن و… می باشد.
چنین ستی نیاز هر خانم محسوب می شود. پس در تهیه آن شک نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان محمدی

همه چیز در مورد فرش دستبافت و تفاوت آن با فرش ماشینی

بشر از زمان گذشته و پی بردن به وجود ملزومات زندگی ، در صدد تهیه منسوجاتی برای حذف خود از سرما و سختی و سفتی زمین بوده اند . نخستین یافته های بشر برای این منظور استفاده از پشم و موی حیوانات اهلی مانند گوسفندان بوده است و پوست این حیوانات نیز به عنون نخستین زیراندازها به حساب می آید . با پیشرفت های صورت گرفته و تحولاتی که در مسیر زمان برای انسان ها رخ داد ، در یافتند که می توانند با در هم فشردن الیاف پشم زیراندازهایی با ضخامت بیشتر تهیه نمایند که نرمتر و گرمتر بود . پس از گذشت زمان و پیشرفت هایی در این زمینه اولین گلیم را بافتند و این سرآغازی شد برای ابداع فرشهایی با پرز بلند که هنر پیشرفته تری بود . برای اینکه بدانیم معنی فرش چیست به پایه آن بر می گردیم ؛ فرش واژه ایست عربی که معنای آن زمین می باشد و در فارسی معنایی چون گسترده شدن ، کفپوش یا زیرانداز دارد . با در نظر گرفتن تعریف بالا کلمه فرش را می توان برای کلماتی همچون گلیم ، زیلو ، نمد ، فرش ماشینی و دستبافت به کار برد .

 

پایتخت فرش دستبافت جهان
شهر کاشان از نخستین شهرهایی است که قالی دستبافت در آن با حجم بالا و کیفیت بسیار زیاد در طرح های متنوع بافته و تولید می گردد . به همین دلیل این شهر به عنوان پایتخت فرش دستبافت و قطب بین المللی فرش ماشینی در جهان شناخته شده است . با استناد به مدارک موجود قالی های دستبافتی که در دوره صفویه در این شهر بافته شده در حال حاضر در موزه های مختلف جهان نگهداری می شود .

 

مواد اولیه فرش دستبافت
برای بافت این نوع از فرشها از الیاف طبیعی چون پشم ، کرک ، پنبه و ابریشم استفاده می کنند که به دلیل طبیعی بودن آن از قیمت بالایی برخوردار می باشد . اغلب پنبه را به عنوان نخ تار و پود و از الیاف پشم ، ابریشم و کرک به عنوان نخ خاب استفاده می گردد .

 

ابزارهای کاربردی در بافت فرش دستبافت
-از چاقو برای بریدن الیاف مصرفی در هنگام بافت استفاده می شود .

- از شانه برای کوبیدن پودهای زیر و رو بر روی الیاف بافته شده

- قیچی معمولا از جنس فلز می باشد و برای بریدن الیاف است .

- از سیخ نیز به منظور راحت کشیدن پود زیر بر روی الیاف بافته شده استفاده می گردد .

 

رنگ زمینه فرش دستبافت
اغلب رنگ هایی که برای زمینه فرش استفاده می شود و رنگ غالب به حساب می آید ؛ لاکی ( قرمز ) ، کرم ، پوست پیازی ، گردویی ، موشی ، بژ و غیره انتخاب می شود .

 

ابعاد فرش دستبافت
فرش دستبافت را اصولا در ابعادی متفاوت و استاندارد می بافند که این ابعاد را با اصطلاحات 3 * 4 ، 2.5 * 3.5 ، 2 * 3 ، 1.5 * 2.25 ، 1 * 1.5 می شناسند .

 

طرح فرش دستبافت
هر طرح و نقشه ای به طور کلی به سه قسمت ترنج ، لچک و حاشیه تشکیل می شود و نقشه هایی چون شاه عباسی ، بید مجنون ، بوته ای ، گل حنایی ، مینا خانی و غیره در این دسته از محصولات بافته می شود .

 

قیمت فرش دستبافت
از جمله عواملی که در قیمت گذاری این محصول تاثیر دارد عبارت است از رنگ آمیزی ، طرح و نقشه بافته شده ، نوع بافت از لحاظ رجشمار ، نوع مواد اولیه و الیاف مصرفی ، ابعاد فرش ، معایب قالی ( دو رنگی ، جفتی بافی و غیره ) ، سلامت فرش و ... .

 

تفاوت فرش دستبافت و فرش ماشینی
فرش دستبافت یک هنر نفیس ایرانی است که از ارزش بالایی برخوردار می باشد . در این دسته از محصولات از الیاف طبیعی و کاملا ارگانیک استفاده شده است که به دو روش رنگرزی گیاهی و شیمیایی قابل استفاده می باشد . این قالی دارای دوام و درجه کیفیت بسیار بالایی بوده و زیبایی خاصی را به نمایش می گذارد . فرش دستبافت را می توان نمادی از هویت ایران و ایرانی است که نشانگر قدرت و مهات طراحان و بافندگان مجرب کشورمان است . اما در این بین از جمله دلایلی که مردم به سمت فرش ماشینی گرایش پیدا کرده اند می توان به قیمت این محصول اشاره داشت . فرش ماشینی به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی و بافته شده با دستگاه و ماشین آلات مخصوص از قیمت کمتری برخوردار می باشد . شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کاشان فرش ، نمونه هایی زیبا و منحصر به فرد را در این دسته از محصولات مشاهده و پس از بررسی و مقایسه خریداری نمایید . تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت نامه معتبر و بیمه نامه می باشد . شما می توانید در فروشگاه اینترنتی کاشان فرش خریدی به یاد ماندنی را تجربه نمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان محمدی

خصوصیات فرش دستباف دو رو


خصوصیات فرش دستباف دو رو خوب یکی از موارد مهمی است که هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد. از ویژگی های یک فرش اصیل دستباف و خوب می توان به این موارد اشاره کرد: وجود چند سانتی متر اختلاف در قسمت های مختلف فرش طبیعی است (این مورد نه تنها عیب محسوب نمی شود بلکه اصالت فرش و صد در صد دستباف بودن آن را می رساند)، دارای پرز های درخشان، نرم و منعطف می باشد، این نوع فرش ابریشم از الیاف طبیعی ضد حساسیت و ضد سرطان بافته شده است، فرش دستباف اصیل در تابستان سرد می شود و زمستان گرم. درواقع یک فرش دستباف خوب مناسب با هوای محیط سرد و گرم خواهد شد، الکتریسیته ساکن تولید نخواهد کرد.

قیمت فرش دورو ابریشم
قیمت فرش دورو ابریشم یکی از مهم ترین و موثرترین مواردی است که بر انتخاب و تصمیم خریداران جهت می دهد. فرش دورو ابریشم همانطور که از اسمش پیداس تماما از ابریشم کاملا طبیعی بافته شده همچنین این نوع فرش دستباف نیز می باشد از این رو قیمت بیشتری نسبت به سایر فرش ها خواهد داشت. ولی عوامل دیگری هم بر قیمت فرش دورو ابریشم تاثیر گذار خواهند بود از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت می توان به زمانی که صرف بافت فرش شده، برند طراح و بافنده فرش، سایز فرش همچنین نوسانات و تغییرات مداوم قیمت مواد اولیه مورد نیاز اشاره کرد.

چله کشی فرش دورو ابریشم
چله کشی فرش دورو ابریشم نیازمند وسایل خاص خود می باشد. تعدادی از این وسایل نخ چله، سیخ پود کشی، دار قالی و ... می باشند. انجام چله کشی به یکی از دو روش ترکی و یا فارسی صورت می گیرد. چله کشی به روش ترکی برای کیفیت نهایی کار انجام شده، نیازمند دو نیروی انسانی می باشد. از تفاوت های چله کشی به روش ترکی با روش فارسی این است چله کشی ترکی به طور مستقیم بر روی دار انجام می شود، ولی در چله کشی فارسی ابتدا چله در جای دیگری آماده و سپس به دار انتقال می باید. حالت زیگزاگی بین زهوارها در چله کشی ترکی نشان دهنده درست انجام شدن این عملیات می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان محمدی